Tunika nr 3

Här är tredje tunikan ut i samma modell som de tidigare. Det sista av den pippimönstrade collegen har värmt färdigt hyllan nu och får istället värma M i höst. Det känns alltid bra att sy upp små tygsnuttar man har liggande.
 
 
Eftersom tygbiten inte riktigt räckte på längden fick jag göra en liten specialare för att få till rätt längd på ärmarna. Sydde dit "muddar" av dubbelvikt college som jag stickade ner med täcksöm. Kunde gjort det enkelt för mig och sytt dit en vanlig mudd, men eftersom tyget har en svag blåton i botten skulle det inte funka med vita muddar till. Och att ta blåa eller röda tyckte jag skulle bli för dominant. Ångrar faktiskt lite det röda kantbandet, skulle ha kantat med det pippimönstrade istället. Men det blev OK ändå och det var en nöjd dotter som gick till skolan idag. Men matchande pippirandiga strumpor och pippirandig jacka. Ja, vi har lite pippi på pippimönstrat här :-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna, od Andulky

Superfin!

2012-09-07 @ 14:41:25
URL: http://odandulky.blogspot.com/
Postat av: Anna

Tycker det var fint ned muddarna i samma tyg! Och stör mig inte alls på det röda i halsen. Supersnygg!

2012-09-07 @ 20:49:30
URL: http://annasalster.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0