Stortjejstunikor

Det är minsann inte lätt att välja tyger när man ska sy till lite större barn. L behövde påfyllning i garderoben och många tyger känns lite för barnsliga för en andraklassare. Och jag har sytt tillräckligt med randiga tröjor till henne nu. De här tunikorna är kanske inte så färgglada tyvärr men de är iallafall inte randiga :-)

Den prickiga är egentligen inte riktigt färdig. Hade tänkt mig ett snyggt strassmotiv att stryka fast på framsidan men eftersom jag inte hittat något färdigt motiv att köpa och inte har tid och tålamod att göra ett själv med lösa stenar har jag inte kommit längre. Modellen är iallafall samma som jag sytt tidigare med bred mudd nertill som gör den lite puffig. Valde att göra trekvartslånga ärmar som omväxling.

Tunikan med hjärtan är samma modell fast med långa raglanärmar. Det är ju populärt med pingvinärmar till den här typen av tunikor men eftersom jag är född i början på 70-talet och var med när det var mode på 80-talet ryser jag fortfarande när jag ser sådana. Det finns två saker jag aldrig kommer att sy - pingvinärmar och haremsbyxor. Vi får väl se om jag kommer att få äta upp att jag sagt det! :-)

Kommentarer
Postat av: Kaja

Nope. Klarar inte heller pingvinärmar, stora axelvaddar eller haremsbyxor.



Snygga tröjor. Försöker också sy till sonen (8år)och det går någorlunda, men man får trippa lite försiktigt mellan mönstren...

2012-01-16 @ 09:03:40
URL: http://kajadesign.blogspot.com
Postat av: Mia/JuMel

Ja, visst är det svårt med tyger till lite äldre barn. Man måste faktiskt inte ens vara speciellt stor för att tycka att alla fina tyger som dyker upp överallt är lite för barnsliga... Svårt det där! Mina tjejer älskar pingvinärmar men tack och lov inte haremsbyxor! Sånna tycker jag är mycket mycket värre än pingvinärmar men det är säkert för att jag tom sydde haremsbyxor till mig själv en gång för länge sedan...:)

2012-01-16 @ 19:59:58
URL: http://jumelsyblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hjärttyget var jättefint till lite större barn, man vill jo gärna fortsätta sy när dom växer till!

2012-01-17 @ 13:34:30
URL: http://syserine.blogspot.com
Postat av: Mysungar

Ja, så länge som de uppskattar kläderna man syr vill man ju fortsätta! Tycker att det är väldigt mycket antingen tantiga tyger eller barnsliga. Eller så ser de ut som några reliker från 80, 90-talet... Och jag är som sagt inte redo att ta till mig det modet igen ;-) Hjärttyget hittade jag på Etsy, där finns ju en del kul om man orkar leta.

2012-01-17 @ 21:07:42
URL: http://mysungar.blogg.se/
Postat av: Meekatt

Så otroligt mycket fint du har i webbshopen! Får ta mig en ordentlig titt imorgon! Härliga färger, glada kläder! Superfina!!



//Meekatt

2012-01-28 @ 01:31:20
URL: http://www.meekatt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0