Nytt tyg och ny tunikamodell

Äntligen kom de efterlängtade bambutygerna från Strömming - staden och elefanterna! Mjukare och skönare tyg får man nog leta efter och att de är ekologiska gör ju inte saken sämre. Jag satte omedelbart saxen i elefanterna!



Modellen som jag kallar ballongtunika är alldeles nygjord. Fick en förfrågan från en trogen gammal kund om jag kunde tänka mig att sy en sådan och föll direkt för idén. Jag har först rynkat nerderkanten och ärmsluten med resårtråd och sedan bandkantat med Coverpron för att få den puffiga effekten. De rosa elefanterna och svamparna är de beställda tunikorna, hoppas de ska passa lilla E bra!


Kommentarer
Postat av: Mia/JuMel

Jätte snygg! Hade varit kul med en livebild så man får se hur den ser ut på.

2011-09-15 @ 15:23:39
URL: http://jumelsyblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0