Tröja i svampvärlden

Ännu en tröja efter samma Ottobre-mönster som Deer-tröjan. Den här fick lite bredare kantband. Jag har köpt två kantbandare till CoverPron som viker tredubbelt istället för fyrdubbelt från USA på Ebay. En smal som jag använde på Deer-tröjan och här har jag som sagt använt den bredare. Det blir inte lika tjockt och klumpigt med dessa om man vill kanta jersey eller tunn interlock med muddväv.  Det nya svamptyget är jättemjukt och härligt, klarare färger i verkligheten. Detta kommer nog bli en sommarfavorit!

Kommentarer
Postat av: Helena

Så fin! Måste inventera lite och se om det inte är dags att slänga ut lite urvuxet och ta in lite nytt...

2011-05-25 @ 11:38:57
URL: http://helenas.dagar.se
Postat av: Katarina

Vilken härlig tröja!



De bandkantare du köpt, hör/passar dom till CoverPron på riktigt eller är det någon variant som inte passar 100% men funkar? Som t.ex. Gekko tipsade om tidigare? //K

Postat av: Mysungar

Ja, det är sådana som Gekko bloggat om. Inte original alltså, utan någon billigare kopia. De säljs utan fästplattan, fästskruvarna och den kortare pressarfoten som man får med om man köper det betydligt dyrare originalet. Men har man redan dem så funkar det bra med kopiorna. Jag fick lägga några brickor emellan fästskruvarna och kantbandaren för att den skulle sitta fast ordentligt bara.

2011-05-25 @ 21:12:08
URL: http://mysungar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0