Nya tingelingisar

Jaha, då har man blivit förkyld så här lagom till helgen, det var väl typiskt :-( Orkar inte annat än att ligga i soffan med datorn i knät men då kan jag ju passa på att blogga iallafall!

Den här tingelingklänning i retroringsvelour är en beställning som jag sydde häromdagen. Har sagt det förut och säger det igen, gillar verkligen det här tyget och jag vill ha MER i den stilen.

Den här fick en grodprinsapplikation. Applikationer är verkligen jättekul att sy men det har tyvärr inte blivit så ofta på sista tiden. Tyckte att den passade bra till den här rosa prinsessdrömmen.

Förresten, om det är någon som undrar varför jag, något ologiskt, kallar dem tingelingklänningar är det för att jag sydde den allra första i en grön velour som av sambon benämndes tingelinggrön - därav tingelingklänning!

Trevlig fredagkväll!

Kommentarer
Postat av: Helen Johansen

Jättefina klänningar och tyger, du får gärna sy flera och lägga ut på tradera i storlekarna 98/14 och 110/116

2011-03-04 @ 20:19:49
Postat av: Mia/JuMel

Så fina. Älskar verkligen retro ringarna och håller med om att jag vill ha mer tyg med samma stil. Har faktiskt tänkt sy av just det turkosa åt mig själv, får se när det blir av?!:)

2011-03-04 @ 22:01:36
URL: http://jumelsyblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0