Turbo-Bettan!

Har länge tyckt att min overlock har känts lite trött och seg men inte vetat varför. Brukar smörja, dammsuga bort ludd och byta nålar med jämna mellanrum men börjat fundera på att det nog var dags att lämna in den på service. Diffratten har också varit väldigt trög och jag har inte fattat vad sjutton det beror på. Igår upptäckte jag varför! En av trådarna till de undre griparna gick av och för en gångs skull var jag tvungen att öppna luckan och trä om den hela vägen. När jag var där inne och pillade upptäckte jag att det satt stora mängder ludd under styngplåten. Kunde pilla loss stora högar med hårt packad ludd. Ja, jag syr ju mycket i velour så det är ju inte konstigt att det har samlats så mycket. Men att man ska skruva loss styngplåten och rensa där har jag faktiskt inte tänkt på. Helt plötsligt gick det att vrida på diffratten igen, och maskinen blev som ny! Nu går det tyst och mjukt igen och vilken fart det blev på den! Turbo-Bettan är tillbaks!




Kommentarer
Postat av: Helena

Åh, vad härligt! Kan tänka mig hur lyxigt det känns.



Kul att se din maskin, vad häftig den ser ut.



Blir alltid så sugen på dina kläder när jag tittar in här. Synd att inte Ava behöver något...

2010-10-01 @ 13:03:04
URL: http://helenas.dagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0