Specialare

Ibland får jag frågor om jag vill sy upp plagg i tyg som beställaren redan har. Som hobbysömmerska med begränsad tid har jag valt att tacka nej då jag vill lägga den tiden på att sy mina "Mysungarkläder". Den här gången fick jag dock frågan från en person som beställt av mig flera gånger förut och tyget hade dessutom en speciellt betydelse för henne, så då kände jag att måste göra ett undantag.

Efersom jag inte syr så mycket i vävda tyger kändes det säkrast att utgå ifrån ett färdigt mönster. Efter lite mejlväxlande kom vi fram till en modell. Jag testsydde först mönstret och efter lite justering vågade jag mig på att klippa i tyget.

Och så här blev den! En ärmlös sommarklänning med sprund i nacken som knäpps med en liten knapp.



Det slank även med en blommig singoallaklänning i trikå från MG-tyger i beställningen:



Och en klänning i tunn bomull med matchande tights:



Hoppas att lilltjejen är nöjd med sina nya sommarkläder!


Kommentarer
Postat av: Lina

Så fint alltihop! Så klart att lilltjejen blir nöjd! :)

2009-05-28 @ 20:55:00
URL: http://www.appelpappeldesign.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jättefint! Snyggt med marinblått och vitt såhär till sommaren!

2009-05-28 @ 22:31:50
URL: http://www.kajaochlillakrax.se
Postat av: LinSar

Jätte fina plagg.Jätte fin modell till den blå

2009-05-29 @ 06:30:41
URL: http://www.LinSar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0