Omgjord singoalla

Kortärmade tröjor att ha till dagis behövs verkligen i det här härliga vädret. Tycker det är svårt att hitta fina att köpa. Antingen är det stora fula tryck eller så är det jättevida tunikamodeller med konstiga puffärmar. Jag vill ha enfärgade eller randiga som är lättmatchade, inte för tjock trikå utan tunna och smidiga. Är det jag som är konstig eller? Hur som helst, jag fick helt enkelt ta saken i egna händer och hitta på något själv!

Jag utgick från mitt vanliga singoallamönster och gjorde det rakt som en vanlig tröja. Istället för att sy kanal med resår i overlockade jag fast en tunn resår (tror den kallades bikiniresår hos Stoff & stil) längs avigkanterna på ärmarna och halsen. Sedan vek jag bara in den och stickade fast med tvillingnålen. Hur enkelt och smidigt som helst! Tycker det passar bra på tröjmodellen. Kommer garanterat att bli fler sådana här tröjor till tjejernas garderober!

Det enda problemet var att tvilllingnålen nog sett sina bästa dagar, sömmarna på den rödrandiga blev inte alls snygga (hoppstygn odyl). Jag ska köpa en ny och sy om dem, det är ju snabbt och enkelt gjort. Ett brunt set med matchande shorts hann det iallafall bli innan nålen började strula, det hamnar nog på Tradera.




                                  

Kommentarer
Postat av: Karolina

Helt underbara kläder. Mina tjejer har också efterlyst den typen av tröjor i sommar...ska börja med examenskläderna nu snart./Karolina

2008-05-29 @ 08:10:01
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack! Ja, visst är det bra med sådana tröjor, de passar till allt.

Kul med examenskläder! Roligt att sy något för ett speciellt tillfälle!

/Maria

2008-05-29 @ 11:44:19
URL: http://mysungar.blogg.se/
Postat av: Karolina

Jag har utmanat dig på min blogg. /Karolina

2008-06-10 @ 21:07:47
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/
Postat av: Maria

Alltid kul med utmaningar :-) Jag ska anta den så fort jag hittar några som inte hunnit bli utmanade än...

/Maria

2008-06-11 @ 20:56:26
URL: http://mysungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0