Det blommar!

En bit blommig och somrig trikå från Hilco har förvandlats till några klänningar/tunikor i singoallamodell. Gjorde dem lite kortare för lekvänlighetens skull, blir snygga med ett par tights till. Blev en stump över som fick bli en klänning i stl 74/80. Den får hitta en liten ägare via Tradera.

  

 

Det har blivit en del nytt till L o M:s sommargarderober den sista tiden. Shorts, klänningar, kjolar och tunikor. Har inte alla på bild men det är bland annat en här ärmlösa klänningen:

  och de här frottéshortsen: 

Håller på att sy nya set som jag ska lägga ut på Tradera. Den här gången blir det nog bara i stl 74/80 och 86/92. De här är färdiga än så länge:

   
    

Arbetsträningen tar fortfarande mycket kraft och energi, speciellt nu när jag har börjat "sy på riktigt". Det gäller att det blir rätt, inte kul om man skulle klippa kundens skjortärmar för korta t ex :-) Vissa dagar är jag helt slut när jag går därifrån och då orkar jag inte gå hem och sätta mig vid symaskinen igen. Men det blir lite lättare hela tiden.

Kommentarer
Postat av: tallbom

helt under bara ! vann den på tradera (Med) skulle vllja handla mera av dej går det ?

2008-06-20 @ 19:41:22
Postat av: Maria

Tallbom, jag har mailat dig! :-)

/Maria

2008-06-22 @ 19:12:19
URL: http://mysungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0