Lång radda beställningar äntligen klara!

Inte bara en syhelg utan en riktig syvecka har det varit. Har betat av allt på att-göra-listan nu tror jag. Längtar efter att sy tunikor och klänningar i velour igen, det har blivit trikå för hela slanten de senaste månaderna. Ugglor och kaniner i all ära, velourkläder är ändå det mysigaste som finns! Varför kan ingen ta fram ett velourtyg med fint mönster??

Det här shortssetet är till några vänners dotter A. Blev verkligen härligt i de turkosa tygerna från E-slöjd! Istället för muddväv i midjan vek jag en remsa av det mörkturkosa tyget runt ett resårband och sydde fast. Tycker det blev jättebra och jag undrar varför jag inte gjort så innan. Tycker man måste ha så bred mudd för att byxorna ska sitta uppe om man bara har muddväv och det är inte alltid så snyggt.





Fick i uppdrag att sy ett shortsset till en liten 2-årig pojke också. Extra roligt eftersom det av naturliga skäl blir mest tjejkläder, men också lite svårare etersom jag inte har några utvecklade och beprövade mönster. Mönstret till tröjan kommer från Ottobre. Eftersom jag tycker de är väldigt breda i storlekarna sydde jag en modell i "slim fit". Känns som den blev lagom. Istället för applikation tryckte jag ett motiv på tröjan. Trycket kommer från Ottobre även det och jag förde över det till självhäftande plast och sedan stöplade jag färg på. Är väl sådär nöjd med resultatet, hade blivit snyggare med en täckande färg (som jag trodde att det var...).

Shortsen kommer från Allt om handarbete. Är inte hundra nöjd med modellen, tycker att benen blev lite skumma fast jag sytt efter mönstret. Känns som om nederkanten liksom är lite sned, precis som om de är för långa på insidan. Men det kanske blir bra när de kommer på, vad vet jag. Gjorde bakfickan och linningen i det randiga tyget för att matcha tröjan. Trikån kommer naturligtvis från E-slöjd här med.

Hoppas att lille M blir nöjd!!



Nöjd hoppas jag även att lille M:s storasyster S blir. Här är kaninsingoallan i stl 116/122

     
och några övriga beställningar som har landat hos en liten tjej i Kalmar .

Sist men inte minst en ärmlös klänning till M som blev så förtjust i klänningen jag sydde till kusin L. Självklart fick hon också ha en, klänningtokig som hon är måste hon ju byta minst tre gånger om dagen så det går ju åt! Valde dock röda kantband till M:s klänning och det blev riktigt läckert.

      


Kommentarer
Postat av: Malin

Så fina så! Längtar efter att få se barnen ha på sig det också.

2008-07-05 @ 08:58:12
Postat av: Karolina

Skit snygga saker om man får säga så ;-) /Karolina

2008-07-05 @ 21:44:00
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej, saknar dina velourtights på tradera, hoppas du kommer att lägga upp några under sensommaren/hösten :-)

2008-07-07 @ 16:09:53
Postat av: Maria

Malin, synd att vi inte kunde träffas i veckan så S och M kunde få sina kläder. Ser fram emot att få se dem på!



Karolina, tack så mycket - du är så snäll :-)



Sandra, visst kommer jag att lägga upp velourtights igen! Tar lite "ledigt" från Tradera tills augusti, då kommer det lite mer höstbetonade kläder.

2008-07-12 @ 09:30:08
URL: http://mysungar.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hej!

Tycker att du gör superfina kläder! Vill veta lite mer om dig, har däför utmanat dig i min blogg.

mvh

Ulrika

2008-07-15 @ 19:38:21
URL: http://mammaydesign.blogspot.com
Postat av: Ida

Så fina kläder du syr. Syr du pojk kläder också? Har en grabb som är 3 år som ät i stl 104. Säljer du bara på tradera eller kan man besälla av dej också? Och vad tar du för ett plagg?

Mvh Ida

2008-08-13 @ 09:13:47
Postat av: Sara

Gud vad söta saker du syr! :)

2008-09-01 @ 16:02:56
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: Bustråden

Jag tycker du syr fina och praktiska barnkläder i härliga färger!

2008-09-28 @ 09:41:52
URL: http://bustraden.blogspot.com/
Postat av: Karolina

Vilka fina kläder!!!!Precis vad jag letat efter till min flicka.Fann"Mysungar"via tradera.Kan man få beställa direkt från leverantören?:)

Mvh//Karolina i Uppsala

2008-10-13 @ 20:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0