Storstädning!

De senaste dagarna har jag ägnat åt att organisera om i min 3,5 kvm lilla syhörna! Jag går nämligen i väntans tiden - jag har beställt en coverlock från England som ska dyka upp vilken dag som helst. Efter mycket velande fram och tillbaka om vilken modell jag skulle välja bestämde jag mig slutligen för en Janome Coverpro 1000 CP. Funderade mycket på en kombinerad overlock och coverlock men tyckte att det var lite onödig lyx att köpa en sådan dyr maskin enbart för att få topcoversömmen. Och att sälja min Bernina för att bara ha en kombinerad maskin är INTE ett alternativ, jag är alldeles för lat för att hålla på och ställa om maskinen för olika sömmar!

Så för att få plats med tre maskiner och alla tyger och sybehör krävdes att jag gjorde något åt situationen. Det blev en rejäl storstädning och ommöblering! En ommålad köpmansdisk blev perfekt för förvaring och att ställa en liten strykbräda på. Alla tyger är nu prydligt  vikta och sorterade och på arbetsbordet finns en liten plats reserverad för Coverpron. Tänk vad man kan få plats med om man bara vill - finns det hjärterum finns det stjärterum :-)

Så på syfronten har det med andra ord varit väldigt lugnt. Det enda nya jag har att visa är ett par tights i en jättefin orange velour som jag hittade i en affär i Norrköping i somras. Gillar att den är så mild i färgen, orangea tyger brukar annars bli så skrikiga. Kommer att bli jättefin till brunt. Ångrar att jag inte köpte mer än två meter....



Kommentarer
Postat av: LinSar

Håller med dej.Jätte fint till nåt brunt.Jätte fin velour

2008-08-27 @ 05:42:57
URL: http://www.blogspot.com
Postat av: Camilla

Åh vad kul! Kan du inte visa bild på din syhörna, som inspiration?

2008-08-27 @ 09:59:58
Postat av: Caroline Jivenius

Hej, vill mycket gärna komma i kontakt med dig för ev beställning av lite kläder.. vill du höra av dig till mig på min mail skulle jag bli glad, vill höra lite om priser etc..mvh

2008-08-27 @ 14:25:28
Postat av: Matina Almgren

Hej! Vilka underbara kläder du syr. Älskar verkligen den turkosa tunikan med kaniner. Har själv en dotter född 05 och en gosse 08. Skulle gärna vilja veta lite mer om priser mm. Men som sagt, fantaskiska tyger. Mvh Matina med barn.

2008-08-27 @ 22:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0