Ugglor i postlådan!

Inga ugglor i mossen men väl i postlådan hittade jag när jag kom hem idag. Kul med snabb service, jag beställde tyget i tisdags från Jofotex. Och visst var det fint, finare än jag väntat mig. Hade först inte tänkt köpa det alls men så ångrade jag mig och beställde lite iallafall - vilken tur att jag gjorde det! Det är verkligen underbart! Ligger redan i tvättmaskinen  så jag kan sätta saxen i det så fort som möjligt :-) Enfärgad röd och matchande mudd beställde jag också. Nu väntar jag bara på det förbokade kanintyget från Jnydesign också!

image121

Har sytt några plagg till L på skrädderiet. En tunn sommarblus i limegrön bomullsvoile med cerisa kantband, singoallamodell förstås (vad annars?). Av resttyget från M:s manchesterbyxor blev det en kjol också. Tycker modellen blev bra. Undrar hur den skulle bli i velour, är lite sugen på att testa!

 

I helgen ska jag försöka ta mig i kragen och lägga ut lite nytt på Tradera.

Kommentarer
Postat av: Karolina

Åhhhh, jag har inte bestämt hur mycket ännu...hela familjen vill visst ha och vi är ju 6 stycken !
Ska nog sy en Singoalla eller kjol till mig själv i tyget med bruna Ugglorna. Ska bli kul att se vad du hittar på ;-) /Karolina

2008-04-10 @ 18:19:38
URL: http://esterochkonrad.blogg.se
Postat av: Maria

Karolina du som har prover, tycker du de bruna ugglorna lika fina som de röda? Ångrar att jag inte köpte lite av det också... Men jag får nog vänta tills jag har vägarna förbi nästa gång, förhoppningsvis finns det lite kvar då. L och M får nog varsin singoalla av ugglorna, sen får vi se... :-) Ska bli kul att surfa runt och se vad alla andra syr av det!

2008-04-10 @ 18:33:30
URL: http://mysungar.blogg.se
Postat av: Karolina

Ja, den bruna är också jättefin. Men sen till Lillemannen...(fast blått inte är min "favvo" färg längre,som den varit i ungefär 25 år) så ska jag köpa lite men blå ugglor till en body eller tröja till honom men helt marinblå byxor...min lillebror hade antingen marin blått eller helt brunt nät han var liten på slutet av 70 talet ...så jag fick en sån nostalgi känsla av den kombon också. Min lillasyster hade allid rosa eller rött på sig. ( De är tvillingar)Mamma matchade alltid så att var han brun ,var hon rosa...han blå då var hon röd. Ja,ja det blev en lååång parantes Svar ja...köp en stump bruna ugglor.

Häftigt ändå hur jag förändrats i min färgsmak, svart är ju alltid snyggt...brunt helt underbart också men massor av andra färger har väckt mitt tyckande också...jättekul! Har du satt saxen i det röda ännu? /Karolina

2008-04-11 @ 12:06:39
URL: http://esterochkonrad.blogg.se
Postat av: Linda

Jag var också tveksam till att beställa ugglorna ... men så ändrade jag mig - och det har jag inte ångrat. De är ju superfina!

Och även jag går och väntar på att de där kaninerna ska komma ... :-)

2008-04-12 @ 16:01:55
URL: http://inna-skapar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0