Singoalla "Dag och natt"

Så har även jag hakat på molntrenden. Ända sedan jag köpte den här himmelsblåa velouren har jag varit sugen på att göra molnapplikationer på den, visste bara inte riktigt hur det skulle se ut. Ville gärna ha något på baksidan också men att bara sy dit en massa moln kändes lite tråkigt. Det var då jag kom på att jag skulle låta framsidan var dag och baksidan natt. Mina barn gillar iallafall stjärnor och månar och solar så det kändes verkligen mitt i prick på en barnklänning.

Den tog sin lilla tid att göra - rita applikationer, klippa, stryka på diverse mellanlägg och sedan sy alla applikationerna... Använde Ultra solvy ovanpå för att få det riktigt snyggt, sedan fick jag lägga hela klänningen i vattenbad för att lösa upp det... Men det var kul och nu är den äntligen färdig. Har precis sytt i de sista resårerna, ivrig att få se det färdiga resultatet.

Klänningen är i stl 98, har ännu inte bestämt om den ska ut på Tradera eller om M får den. Hon får prova den imorgon så får jag se :-)

image112

image113

Kommentarer
Postat av: Karolina

Så otroooligt fin ! Tycker du att Ultra solvy är bättre än Total Stable ?jag har inte vågat mig på någon applikation ännu...eller inte hunnit rättare sagt. /Karolina

2008-04-05 @ 10:23:22
URL: http://esterochkonrad.blogg.se
Postat av: Maria

Hej Karolina!
Jag använde båda två samtidigt. Totally stable stryker man fast på baksidan så tyget inte blir dragit och Ultra solvy lägger man ovanpå applikationen så håller den velourens lugg på plats medan man syr. Blir toksnyggt! Tyvärr fick jag fel sist jag köpte och fick den kaftiga varianten (Ultra solvy), det finns tunnare och smidigare, kommer inte på något namn nu bara.

2008-04-05 @ 10:52:16
URL: http://mysungar.blogg.se
Postat av: Karolina

Jaha...herre gud vilken djungel av bra hjälpmedel det finns./Karolina

2008-04-05 @ 14:52:04
URL: http://esterochkonrad.blogg.se
Postat av: Annica

Hej! Skulle jag kunna beställa en Singoalla "Dag och natt" i storlek 86?
Den är ju alldeles ljuvlig och min tös skulle nog få alldeles underbara blå ögon i den :-)
Hör gärna av dig så jag vet om det går bra. Mailar du så kan jag även skicka mina kontaktuppgifter därigenom.
Ha det gott. Kram.

2008-04-29 @ 21:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0