Imse vimse overall

Nu är det full rulle på symaskinerna igen efter en härlig julledighet. Har kickat igång det nya året med att sy ännu fler mysoveraller! Fick bl a en beställning där jag fick fria händer att bestämma hur den skulle se ut. Lite småläskigt som vanligt men samtidigt jättekul att få göra något helt nytt. Den här gången föll valet på foder till luvan på Imse vimse spindel-tyget.


Fick blodad tand av broderiet jag stygnsatte på Deer-overallen, så det fick bli en liten spindel på bröstet.


Även "skomakarens barn" fick nya overaller under mellandagarna. De ser kanske inte så glada och nöjda ut på bilden men de bodde i dem fem dagar i sträck innan jag fick på dem andra kläder så jag antar att det är ett gott betyg ;-)

Har även stygnsatt Angry birds-broderiet på M:s overall själv. Meningen var att L skulle ha fått ett Smurf-broderi som matchade Smurftyget i luvan men det ville sig inte alls. Köpte ett färdigt broderi som fick maskinen att fullständigt flippa ur... Har stygnsatt en egen smurf istället som jag ska testa, men det blir kanske lite knöligt att få dit den på just denna overall nu när den är ihopsydd.


Kommentarer
Postat av: johanna

Jättefina, så välsydda och så snygga detaljer.

2012-01-11 @ 00:55:53
URL: http://johannaahlard.blogspot.com
Postat av: jes

Vilka snygga, ser väldigt välsydda ut :)

2012-01-11 @ 10:00:25
URL: http://www.manmademm.blogspot.com
Postat av: Mysungar

Tack, vad snälla ni är! :-)

2012-01-11 @ 22:36:29
URL: http://mysungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0