Liten nostalgitripp

Det är nu drygt 4 år sedan jag startade den här bloggen och Mysungar föddes. Känns faktiskt lite smått otroligt! Började bläddra bland foton på de allra första plaggen jag sydde och fastnade sedan framför datorn. Så många plagg jag mer eller mindre glömt bort, och vad små och söta L och M var när de poserade i sina kläder :-)

Den här klänningen kommer jag dock ihåg - kallade den för "Dag och natt" eftersom det var en stjärna och måne på baksidan. Var L:s favortitklänning och jag fick även sy ganska många på beställning.



Några av M:s allra första Mysungartunikor:



Hur många kommer ihåg hur fantastiskt det var när Jofotex landskapstyg kom? Alla sybloggare skrev på en lista för att övertyga dem om att trycka upp det. Nu finns det hur mycket mönstrade och färgglada trikåtyger som helst att välja på!



Och Jofotex röda elefanter, de har verkligen hängt med länge och är fortfarande lika fina och uppskattade.



Och till slut det mönstrade velourtyg som är det finaste någonsin - jag tröttnar aldrig! Har bara en liten bit kvar nu...




Kommentarer
Postat av: Anna, od Andulky

Ja, visst är det häftigt!! Tänkte på det idag, vad oändligt mycket tyg det finns nu, för bara några år sen var utbudet inte så fett :-)..

Jättefina tunikor, gillar dag och natt skarpt!

2012-02-03 @ 11:53:28
URL: http://odandulky.blogspot.com/
Postat av: Anonym

2012-02-03 @ 16:10:47
Postat av: Mia/JuMel

Åh, vad jag känner igen de där tunikorna från då jag precis hittade din blogg! Jag kommer ihåg att jag kände mig helt lyrisk över allt fint du syr och det var ju delvis pga dig som jag faktiskt började sy själv:) Håller med Anna om det där med tygutbudet. Inte för att jag sydde för 4 år sedan men nog har utbudet av fina tyger ökat helt enormt bara sista året.

2012-02-03 @ 18:03:35
URL: http://jumelsyblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0