Nya modeller

Två nya modeller har sett dagens ljus. Den första är en vådkjol som jag gjorde mönster till för ett tag sedan men som blivit liggande. Som tur var fick jag en beställning på en kjol i just den storleken så jag fick äntligen komma till skott och sy den. Har bara mönster på stl 98/104 än så länge men jag ska göra mönster från stl 86/92 - 122/128. Satte en 3 cm bred resår inuti midjemudden, tycker den sitter bäst då. Mindre bra att den första är sydd i rött bara, det är ju nästan omöjligt att fota!


Den andra modellen är velourshorts som jag gjort efter önskemål från samma beställare. Utgick från mitt mönster för puffbyxor men gjorde dem en aning vidare. Benavsluten består av dubbelvikt velour som jag overlockat fast och sedan stickat ner med en täcksöm. Supergosigt! Jag tänker mig velourshorts med ett par tights eller strumpbyxor under till hösten - hur mysigt som helst!


Dessa röda är sydda i stretchfrotté:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0