Syfestival och nya tyger

För en gångs skull lyckades jag ta mig till den stora symässan i Stockholm förra veckan. Mässorna här i västsverige är ju tämlingen små i jämförelse och eftersom mina föräldrar bor på bekvämt avstånd från huvudstaden och barnen ändå hade sportlov passade vi på att köra upp. Men jag vet inte, är inte så imponerad faktiskt. Tittade en del på symaskiner eftersom jag bestämt mig för att investera i en eller två nya, och det var ju bra att kunna jämföra alla märken på plats. I övrigt var mässan faktiskt lite tråkigt. Men visst blev det en del nya tyger! Blev kär i JNY designs molnfrotté som jag inte provat innan, så en bit rosa och grön fick följa med hem. Och Znoks/Johanna Alhards ekologiska "finn djuren".



Visste inte att JNY designs prickar var så stora (drygt 4 cm), det tyckte jag var lite kul så de var jag tvungen att köpa. Och Znoks svarta glada elefanter.



Ska uppdatera tygsidan med bilder på alla nya tyger och även skriva ut vilka som är ekologiska. Men den sidan är bara provisorisk och jag tänker inte lägga så mycket krut på den. Håller som bäst på att ta fram en helt ny hemsida/webshop.

Fick hem två nya trikåtyger med klövermönster förra veckan också. Tänker mig svala och somriga plagg av dem!



Försökte fotografera den nya Iris visa i lila, men min kamera ville inte alls vara med på det... Ber om ursäkt för den dåliga bilden...




Kommentarer
Postat av: Elin med 4

Hej

Jag var också där, hittade iaf symaskiner till bra priser och skaffade mig en overlock + coverpro :) Har precis börjat sy barnkläder, så roligt :) Vilka fina kläder du gör. Har du några bra tips till en nybörjare? Tycker halsmuddarna är svåra att få till bra. Tips på bra mönster och annat emottages tacksamt :)

Trevlig helg!

http://gobitsyr.blogspot.com/

2011-02-25 @ 11:45:18
URL: http://gobitsyr.blogspot.com/
Postat av: Hellis

Hej!

Det var fina tyger! Om du skulle snubbla över fina flanelltyger på nätet ellar i butik så fåg du gärna tipsa mig...

2011-02-26 @ 07:12:55
URL: http://138kvadrat.blogspot.com/
Postat av: sara

Hej hej verkligen fina saker du syr och fina tyger du hittar. Jag har en liten fråga vart har du hittat det fina klövertyget?



Bästa Hälsningar från Sara

2011-03-10 @ 09:23:03
URL: http://druttigakidz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0