Fyndat tyger

Igår fyndade jag två kassar med tyg på MG-tygers utförsöljning i den gamla butiken. Det fanns MASSOR av tyger för 10 och 20 kr/m. Köpte bl a fina velourtyger i ljusa basfärger och brun manchester (ja, jag vet att det inte är något mystyg men jag tänkte att M skulle få ett par byxor i det).



Köpte även det här fina trikåtyget, visserligen till ordinarie pris men jag kunde inte motstå det. Det är så svårt att hitta trikåtyg med lite roligt och färgrant mönster. Kommer att bli härliga och somriga klänningar och tunikor av det.

image93

Skulle sy en tunika med stjärna på bröstet häromdagen. Men det blir inte alltid som man har tänkt sig... Upptäckte när jag hade overlockat ihop delarna och sytt i halsresåren att det var något som inte stämde - stjärnan satt på ryggen! Jag hade sytt applikationen på bakstycket... Så vad gör man? Börjar sprätta? Klippa? Själva applikationen går ju inte att sprätta loss, den sitter som berget med Vliesofix. Jag slängde den åt sidan och började på ett nytt plagg, men så igår tog jag fram den igen. Tänkte att det var ju faktiskt rätt fint med en stjärna på ryggen och så sydde jag dit några på framsidan också. Så här blev det, lite coolt ändå :-) Den ligger ute på Tradera nu.

 

Kommentarer
Postat av: Karolina

Ha, vilken räddning....snyggt ! Blev fin ju. Kul att du gjorde några fynd...tänk om jag kunde hängt med dig på MG./Karolina

2008-03-12 @ 21:43:05
URL: http://esterochkonrad.blogg.se
Postat av: Maria

Ja, den blev rätt fin fast det blev fel :-) Min lilla tjej gillar stjärnor så det var nästan att hon la beslag på den. Men hon ska få en i en annan färg istället, hon har precis fått en röd.

2008-03-12 @ 22:47:05
URL: http://mysungar.blogg.se
Postat av: Karolina

Jag blir sugen att ge mig på en tunika inom snar framtid till min lilla Pingla 4 år ...får se om jag lyckas...du får inte skratta./Karolina

2008-03-13 @ 21:31:51
URL: http://esterochkonrad.blogg.se
Postat av: Maria

Nädå, det kommer jag absolut inte göra! Vi är ju bra på olika saker, dina bodysuits är ju grymma! Det kommer säkert bli jättefint. Och man måste ju börja någonstans och sedan blir det ju oftast små förbättringar hela tiden.

Jag sydde min första randiga singoalla idag och det blev väl så där. Jag hade ju tänkt att ränderna skulle stämma överrens mellan stycken... Men nu vet jag hur jag ska göra till nästa gång!

2008-03-13 @ 22:03:45
URL: http://mysungar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0