Syfestivalen

Ligger i sängen på hotellet och bloggar efter en dag på Syfestivalen. Är förstås trött, men inte så trött som jag trodde jag skulle vara (för er som inte vet är jag drabbad av utmattningssyndrom). Mycket intryck är det såklart, men jag klarar inte av att ta in allt utan får skumma av det.

Eftersom detta var ett gyllene tillfälle att jämföra olika maskiner och märken hade jag förberett mig på ett ev inköp av en overlockmaskin. Eftersom jag fortfarande har lite svårt att koncentrera mig och speciellt att läsa tekniska beskrivningar outsourcade jag själva undersökningsarbetet till min sambo :-) Han tog sig an uppgiften redan innan vi åkte genom att surfa runt och samla information. Väl på mässan gick han runt hos alla tillverkare och kollade in maskinerna medan jag gick runt och tittade på tyger och sybehör. Var kanon att vi kunde göra på det sättet för jag hade aldrig orkat göra både och själv. Jag får tacka min kära D för den fantastiska hjälpen och för att jag kan åka hem med min nya sykompis - en Bernina 1150 MDA! Ska bli såååå kul att komma hem och packa upp den!

Lite finfina trikåtyger från E-slöjd blev det också. Så otroligt underbara att jag kunde ha köpt allihop men jag fick lägga band på mig :-) Det kommer att bli många fina vår och sommarklänningar av dessa. Billig Vliesofix och Totally Stable hittade jag också, så nu kan jag sy måååånga fina applikationer på dem.

image80

Imorgon lämnar vi Sollentuna, men vi har några dagars semester kvar som kommer att tillbringas med barndop och sedan hos mina föräldrar innan vi åker hem igen. Längtar efter att få provköra min nya maskin!

Kommentarer
Postat av: Karolina

Jaha du....de där tygerna har du nu då...
Jag och 2 av barnen var på väg också men vi avblåste i sista stund...tur det för lillemannen har över 39 i feber.Kul med din symaskin. /Karolina

2008-02-29 @ 18:06:58
URL: http://esterochkonrad.blogg.se
Postat av: Maria

Synd att ni inte kunde åka men kanske lika bra då lillen blev sjuk. Vet inte om ni missade så mycket egentligen, tycker gott att det kunde ha varit fler utställare som sålde tyger. Var mycket smyckestillverkning och scrapbooking, vet inte riktigt vad det har på en symässa att göra.
/Maria

2008-02-29 @ 22:18:42
URL: http://mysungar.blogg.se
Postat av: Karolina

Vilken tur då att vi avstod. E-slöjd kan man ju köpa av ändå
;-) /Karolina

2008-03-01 @ 21:18:08
URL: http://esterochkonrad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0