Nya alster och arbetsträning

Har gått lite segt de senaste dagarna, har en hög halvfärdiga klänningar och tights som jag inte riktigt orkat ta tag i. Det tar på krafterna att arbetsträna, är inne på min andra vecka nu. Men det är kul! Och det känns skönt att äntligen ha tagit det här första lilla steget på vägen tillbaka.

Några små alster har blivit färdiga iallafall. Här en tunika till M i randig Eiser-trikå med ceriset velourhjärta på bröstet.

Sydde den efter ett Ottobremönster. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Halshålet var vrålstort så jag fick fylla ut det med mudd istället för att sätta kantband som jag hade tänkt. Vidden är också ganska rejäl så M får nog växa till sig lite innan den passar :-) Är dock nöjd med färgkombinationerna.

Här ett matchande set i grönt och offwhite, stl 92.
image115
Tycker det blev snyggt med den randiga mudden till. Tunikan är i den lite tunnare velouren från MG-tyger, supermjuk och gosig. Vårfräscht!

Randig favorit i repris i stl 92.
 


Slutligen måste jag ju visa vad jag har åstadkommit på skrädderiet där jag arbetsprövar. Syr lite egna saker nu i början för att lära mig maskinerna (industrimaskiner som inte liknar något jag sett innan...) Kul att sy i annat än mjuka tyger för omväxlings skull. Har sytt dessa manchesterbrallor till M. Även detta mönster är från Ottobre fast jag har ändrat lite och sytt muddklädd bred resår i midjan och resårer i benslutet. Tycker nog att modellen precis som tunikan ovan är i vidaste laget, speciellt som M är en smalis. Får försöka komma ihåg att ta in vidden på deras mönster i framtiden. Är sådär nöjd med resultatet, industrimaskinen syr ju fort som attan och det är inte alltid lätt att hinna med att sy rakt :-)
 


Kommentarer
Postat av: Karolina

Mysigt som sagt...håller med om att det finns vårkänslor i den gröna stassen. Du, du måste bara beställa prver från JOFOTEX om du inte redan gjort det. Be och få kollektionen som hör till Ugglorna...helt underbart. Fick mina prover idag. Vad kul att det går bra för dig med träningen...kämpa på. /Karolina

2008-04-08 @ 21:24:35
URL: http://esterochkonrad.blogg.se
Postat av: Maria

Hihi, jag gjorde faktiskt en beställning idag, fast jag inte har sett några prover :-) Kunde inte låta bli! Röda ugglor blev det för min del, väntar ju redan på de bruna och lila kaninerna. Ska bli kul att få hem dem!

2008-04-08 @ 21:45:18
URL: http://mysungar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0