Äppletryck och namnband

Kunde inte motstå den bruna jerseyn med äppletryck när jag beställde tyger från Stoff och stil för ett tag sedan. Nu har jag äntligen sytt något av det! Det blev en topp efter ett mönster i Ottobre och en brun velourklänning efter eget mönster med matchande påstrykbart äppletryck. Alla tyger är från Stoff och stil men jag ångrar lite att jag inte valde Hilcos mörkbruna velour istället, den hade nog matchat toppen bättre. Är ändå rätt nöjd med resultatet.

Var första gången jag sydde i sån tunn trikå . Man fick vara nogrann och försiktig så att tyget inte skulle töja sig, men jag tycker att det gick bra. Det är faktiskt svårt att misslyckas med tvillingnål!

Passade även på att märka kläderna med mina nya namnband. Beställde två olika band, ett som man kan sy fast utanpå kläderna och ett lite diskretare som jag tänkte sätta som etikett på insidan. Det är ju inte alltid det är snyggt med ett stort märke på kläderna, men just till dessa buna tyckte jag att det passade rätt bra.

Nu hinner jag inte sy något mer innan jul, men efter jul och nyår ska jag ta tag i några beställningar och lägga upp lite auktioner på Tradera igen.

God Jul och Gott Nytt År!

image35

     

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej! Jag håller på med en liten undersökning, och skulle bli jätteglad om du hade lust att svara på en fråga. Frågan är: Hur firar du jul?

2007-12-22 @ 17:49:04
URL: http://accordingtosandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0