Höst redan?

Usch, vad höstruskigt det blev på en gång, inte är det väl dags redan? Hoppas att solen kommer tillbaks en sväng för jag känner mig inte riktigt färdig med sommaren än... Fördelen är väl att man med gott samvete kan sitta inomhus bakom maskinerna och att det är fritt fram att frossa i velour igen :-)

Den här tunikan har fått en maskinbroderad applikation. Det är lika fascinerande varje gång att se hur motivet växer fram! Varje gång man köper en ny maskin krävs det en liten inkörningsperiod då man lär känna varann och nu känns det som om jag och min brodyrmaskin börjar bli kompisar :-) Bra, för jag har massor med nya motiv jag vill prova.


Försökte ta foto på en annan maskinbroderad tunika jag precis sytt men det var totalt omöjligt i kvällsljuset... Min kamera gillar visst inte cerise. Får återkomma med den när jag fotat i dagsljus istället.

Ni har väl inte missat att jag har en massa nya tyger på ingång? Bilder finns på Facebook-sidan och på tygsidan. Några har jag redan testsytt i, som dessa:




Kommentarer
Postat av: Mia

Underbart söt applikation! I början av veckan när det var regn och rusk och bara 10-12 grader trodde jag också att hösten var här men i helgen blev det sommar temperaturer igen även fast jag kan känna att det är en annan luft nu. Blir nog inte mer bada av i sommar, tyvärr:(

2011-08-14 @ 22:23:07
URL: http://jumelsyblogg.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hejsan

Jag har en liten fråga om det skulle gå att få en brun klänning som den på bilden med ett pippi Långstrump ansikte på? Och om det går hur mycket skulle klänningen kosta i stl.98?

Mvh Johanna

2011-08-24 @ 14:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0