Skam den som ger sig!

Efter lite rattande på Coverpron och byte av pressarfot har jag börjat få in snitsen på de smala kantbanden. Nu är jag riktigt nöjd med resultatet! Vad kul det är att sy när allt fungerar! Detta är min vanliga singoallamodell med smala kantband och knyt. Jag rynkade först öppningarna med rynktråd och sydde sedan på kantbanden, t o m det gick galant!

Det kommer så mycket nya fina tyger hela tiden, vilket i och för sig är kul, men det gör också att man lite grand tappar sin egen kreativitet. Alla syr i samma tyger så till slut blir man lite mätt på dem. Jag kände att jag var tvungen att sätta mig och sy en tunika med gammal hederlig applikation! Passade på att testa en modell med mudd nertill och sedan en enkel blomma. Mönstrade tyger i all ära - men ibland är det fint med bara något enkelt.


När jag ändå var inne på blomapplikationer blev det två velourset till.


Men jag har inte kunnat hålla saxen bort från de mönstrade tygerna helt och hållet. Johanna Ahlards söta små féer var så fina att det tvunget fick bli en liten body i dem. Och ett litet set med byxor i den sista lilla biten av den multirandiga velouren och stjärnbody till. Och sedan ett set till i den härliga hjärtvelouren. Men nu är jag sugen på att hitta på nya roliga applikationer, för det är ändå det som är allra roligast att sy.

Kommentarer
Postat av: Mia/JuMel

Oj, vad mycket snyggt du sytt! Som alltid lika fina applikationer och modellen på molnsingoallan är ju bara så snygg. Gillar även modellen med mudd nedtill. Söt tjej också:)

2010-11-12 @ 22:52:37
URL: http://jumelsyblogg.blogspot.com
Postat av: Frida Lööw

Åh så mycket fint du syr!! Tycker alltid att dina modeller på kläder är så himla fina!!!

2010-11-13 @ 08:15:51
URL: http://fridoli.blogspot.com
Postat av: Lina

Så underbara kläder! Du är fantastisk!

2010-11-13 @ 18:35:31
URL: http://www.appelpappeldesign.blogspot.com
Postat av: Roblin / Linda

SÅ mycket fint i ett och samma inlägg!!



Jag vet inte vilken min favorit är, de är alla så fina!

Men modellen med mudd nedtill var verkligen klädsam på din dotter.

Tror nog min stora tjej här hemma skulle uppskatta en liknande.

Dags att parkera vid symaskinerna kanske? ;-)



Smart med rynktråd i halslinningen, klart smidigare än framillionband som gärna bråkar lite - tycker jag.



2010-11-14 @ 17:23:54
URL: http://roblinroblin.blogspot.com
Postat av: Sofia

Vad söta feérna är! Kommer du att sy dem i andra modeller oxo, tex tröjor o klänningar i stl 80 kanske? Använder intebodys till min dotter längre..



2010-11-14 @ 22:44:55
Postat av: Mysungar

Japp, andra modeller i féerna kommer säkert ;-) Tycker mönstret passar väldigt bra till de mindre tjejerna så det kan nog tänkas bli en del i stl 80 och däromkring.

2010-11-15 @ 18:42:20
URL: http://mysungar.se
Postat av: Sofie

Snubblade över dina auktioner på tradera och ville bara säga att jag skulle vilja ha en av allt till mina tjejer! Helt underbara plagg!

2010-11-15 @ 20:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0