Jodå, jag lever!

Efter ett långt syuppehåll över jul- och nyårshelgerna är det då dags att sätta snurr på maskinerna igen. Måste erkänna att jag har lite dåligt samvete över att jag knappt har kollat mejlen under uppehållet. Jag hoppas att ni som har mejlat har tålamod lite till, för svar kommer! Är lite splittrad för tillfället eftersom jag har precis börjat läsa en kurs i webbdesign och känner mig totalt förrvirrad! Är nybörjare på området så just nu känns allt sååå svårt men det löser sig väl efter hand hoppas jag. Det är 15 år sedan jag avslutade mina senaste högskolestudier så det var ju ett tag sedan... Men det ska bli kul och jag hoppas det ger mersmak!

Eftersom jag knappt har suttit vid maskinerna den sista tiden har jag inte så mycket nytt att blogga om. Det enda nya jag har sytt är varsin tröja till tjejerna i de senaste retrotygerna från Jofotex. Måste nog säga att de nya färgerna på elefant- och natttågstygerna är de snyggaste hittills. Att de är ekologiska är ju ingen nackdel heller. Var inte alls speciellt förtjust i de första tågtygerna men det limegröna tycker jag är riktigt snyggt! Det blev L som fick en tröja i det, med lila kantband.



Har både de svarta och limegröna elefanterna, men jag har bara sytt av de svarta än. Fiiina! M fick cerisa kantband och täcksömmar som kontrast på sin tröja, tänkte det var säkrast till en tjej i värsta prinsessåldern :-)


Under syuppehållet har jag passat på att flytta tyglagret från vardagsrummet till M´s gamla rum. Det är nog snart ett år sedan M och L bestämde att de ville dela rum men på något sätt har jag ändå tyckt att det fortfarande var hennes rum och inte velat invadera det med mina grejer. Men nu när t o m M börjat kalla rummet för gästrummet så tyckte jag att några hyllor för tygförvaring kändes OK! Wow, vilken skillnad att ha "reclaimed the living room"! Och förresten, bilderna på mina tyger som jag har lovat... de kommer, hoppas jag... Har delegerat uppgiften till sambon som gillar att fota, får se när han kommer till skott... :-)



Kommentarer
Postat av: Annika

Hej! Du har något att hämta i min blogg! :-)

2010-01-23 @ 14:13:43
URL: http://alvinea.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

OTROLIGT fina kläder! Jag lånade en bild för att skriva och länka. Säg till om jag ska ta bort den eller om det är okej. ha det gott :-)

2010-01-24 @ 21:46:36
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

Hittade hit från Beckah och jag håller med henne.. Otroligt fina kläder! :)

2010-01-25 @ 05:25:22
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Åsa

Underbara tröjor!/Åsa

2010-01-26 @ 03:56:01
URL: http://minamirakel-minamirakel.blogspoy.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0