Alster ur gömmorna

Är dunderförkyld och har ingen som helst ork att sy. Var länge sedan jag hade över 39 grader i feber och jag hade glömt hur det suger musten ur en... Tänkte försöka plocka fram lite bilder på några nyligen sydda plagg istället.

Det här veloursetet i stl 104 sydde jag till en liten tjej,



och så här söt blev hon i det :-) Tack snälla mamma M för den fina bilden!



Det gröna stjärntyget kommer från Mjuka tyger. För er som undrade var jag fått tag i det rosa stjärntyget i förra inlägget kan jag berätta att det kommer från Andersson & Hjalmarson i Ulricehamn. De har tyvärr ingen postorder men har öppet i fabriksbutiken tisdag- och torsdageftermiddagar.

   
Puffset i de cerisa kaninerna stl 104, graffitgrå velourpuffisar stl 98 och stjärnset i stl 104 i JNYdesigns fina tyger.

Har fått frågan hur jag syr resårerna på mina singoallor. För att beskriva det lite kort så syr jag ihop klänningen/tunikans axel och ärmsömmar. Sedan syr jag ihop resårerna till rundlar, nålar fast dem på 4 ställen i halsringningen och 2 ställen i ärmsluten och overlockar fast dem medan jag töjer ut dem. Sedan är det bara att vika in och sticka fast med täcksöm eller tvillingnål. Tänkte att jag skulle tagit några bilder för att beskriva det bättre men det får bli när jag fått tillbaka lite ork igen.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej igen och tack för ditt snabba svar. Jag kommer absolut att testa ditt sätt nästa gång.



MVH Malin

2009-09-16 @ 15:09:26
URL: http://www.krumelej.blogspot.com
Postat av: Åsa

Så fina kläder, krya på dig!/Åsa

2009-09-16 @ 16:22:24
URL: http://minamirakel-minamirakel.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jätte fina kläder! Krya på dig!

2009-09-16 @ 19:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0