Massor med moln!

Sent om sider fick även jag hem de efterlängtade molntygerna från JNY design. Mina fick retligt nog tillbringa helgen på posten, osmart av mig att beställa så mycket att det gick som paket och då tar en dag längre... Igår hämtade jag iallafall ut dem och tvättade dem på stört. Så idag kunde jag äntligen börja sy av dem!

Första plagget blev ett linne till L. Har inte sytt något linne förut och hade därför inget beprövat mönster. Jag kom ihåg att jag har sett ett gratismönster på Ottobre designs hemsida så jag skrev ut det. Eftersom Ottobres modeller brukar vara ganska vida tog jag stl 116 då L precis börjat med 122. Det blev en snabb provning innan sänggång och då konstaterade jag att den satt ganska precis, ovanligt smal för att vara Ottobremodell med andra ord. Nästa linne får jag nog sy i 122. I övrigt gillar jag verkligen modellen, den satt kanon! Sådana får det bli fler av!



M lade genast in en beställning på ett likadant linne i det rosa molntyget :-) Jag är till och med lite sugen på att sy något till mig själv av det bruna fast jag i princip aldrig syr något till mig själv.



Eftersom jag till skillnad från alla andra inte hade några moln att sy i under helgen satte jag saxen i några tyger från Stoff & Stil istället. Meningen var att denna skulle bli en sommarklänning till L. Hon valde själv tyget och jag sydde på en volang och gjorde en krusig rullfåll nertill för att den skulle bli riktigt tuttinuttig. Men det färdiga resultatet... Nja, jag tycker klänningen ser ut som ett nattlinne!! Men det är ingen idé att framföra det till dottern - hon fullkomligt älskar den! :-)

M fick en singoallatopp i samma tyg. För att göra Mysungarutstyrseln komplett har hon valt en velourkjol som är ett av mina allra tidigaste alster.



L fick en singoallatopp av ett annat S&S-tyg. Jag tycker nästan det blev lite Hawaiikänsla på den! Har även sytt hennes turkosa frottéknickers. Först gjorde jag dem för långa och sedan blev de nästan för korta. Tycker det är jättesvårt att veta var knät hamnar, vet inget bättre sätt än att prova sig fram.



Passar avslutningsvis på att visa några beställda plagg. Det blir nog inget mer inlägg den här veckan så jag vill även passa på att önska alla en RIKTIGT SKÖN MIDSOMMAR!

         

            

Kommentarer
Postat av: Åsa

Allting är jättefint, men favoriten får bli den med det gröna kanintyget./Åsa

2009-06-17 @ 18:37:27
URL: http://minamirakel-minamirakel.blogspot.com
Postat av: Karolina

Du är min idol ;-) /Karolina

2009-06-17 @ 19:09:40
URL: http://[email protected]
Postat av: FiaS

Vad mycket fint du sytt!

2009-06-18 @ 09:01:15
URL: http://www.fiasdesign.blogspot.com
Postat av: erika

underbar!!!tyget ser tokmysigt ut, väntar på mina molnisar!!

*erika

2009-06-22 @ 21:20:36
URL: http://www-ekogrejjer.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Hej!



Är en sådan där hemlig följeslagare som tittar beundrar och beundrar men i det tysta...

Du syr sååå fina saker och ffa ser det så välsytt ut! Bravo! Jättefint!

Vill oxo ge beröm för härlig längd på dina klänningar! Det är så svårt att hitta klänningar som inte slutar strax under rumpan i affärerna. Blir glad av att se dina klänningar med lite längd på!

Fortsätt sy! Du gör det sååå bra! :-D



Vänliga hälsningar

Madeleine, en "hemlig beundrare" hihihi

2009-06-25 @ 11:19:33
Postat av: Mysungar

Tack för alla uppmuntrande kommentarer! Det gör det verkligen ännu roligare att sy!



Kul att höra av en hemlig följeslagare också :-) Ja, visst är det snyggt med lite längre klänningar! Tycker det ser så bebisaktigt ut med såna kortkorta som det ofta är i affärerna. När jag köper klänningar till supersmalisen M vill jag gärna gå ner en storlek och då blir det lätt som en tunika istället...

2009-06-25 @ 21:39:01
URL: http://mysungar.se
Postat av: Johanna Ahlard

Åh tack:) Det värmde!!! En härligare värme än den inne på jobbet just nu, phu. Jag måste lägga till din länk, så jag kan tjuvkika mer när jag har tid. Trevlig helg!

2009-06-26 @ 13:59:46
URL: http://johannaahlard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0