Semesterstiltje hos Mysungar

Har MASSOR med nya tyger men noll sytid de närmsta veckorna! Den här veckan har vi jobbat och slitit som galningar för att hinna byta fasad på huset innan vi åker iväg på semester i två veckor på söndag. Jag målar hela dagarna och på nätterna drömmer jag att jag målar så ni kan ju gissa om jag är trött på det... ;-) Och där ligger alla nya fina tyger retligt nog helt orörda fast jag så gärna vill sätta saxen i dem! I tisdags hann jag med shopping både på Jofotex och A&H när vi körde hem efter att hälsat på mina föräldrar i Nyköping. Inte dåligt, va?

A&H hade höjt priserna på den tryckta velouren till 240 kr/m och det tycker jag verkligen är i mesta laget, men det blev ändå några meter av hjärtvelouren och den röda med svarta prickar.



På Jofotex laddade jag upp inför hösten med jättefina randiga velourer och matchande enfärgat.

 

I veckan damp piratyget från Mjukatyger.se ner. Superfint! L blev genast eld och lågor över tyget och beställde en tröja. Tyget är designat av Johanna Ahlard och om någon till äventyrs inte har besökt henns blogg så gör det: johannaahlard.blogspot.com  Där kan man se fler bilder på pirattyget också.



Av det nya husvagnstyget från Jnydesign hann jag faktiskt slänga ihop några plagg förra veckan. M fick en singoallaklänning med svart täcksömmar och L fick en singoallatopp. Ångrade lite att jag inte köpte det i grönt också men äsch, man kan ju inte köpa allt! I augusti kommer molntyget i nya färger och ett nytt djungeltyg, jag riktar nog in mig på dem istället. Köpte lite av den turkosa med svarta stjärnor iallafall.



    

Hann med ytterligare några plagg förra veckan. M som börjat växa ur sina mjukisbyxor fick två par puffbyxor i stretchfrotté, den ljusrosa är ifrån Skroten i Kinna och den röda från Mjukatyger.se. Från  Mjukatyger är även den röd/vit randiga frottén i tunikan. M har tjatat i evigheter att hon vill ha en tunika med Hello Kitty-symärket på och nu blev det äntligen ett plagg som jag tyckte det passade på.




L hade ont om ärmlösa sommarklänningar så till henne gjorde jag en utifrån mönstret till linnet från Ottobre eftersom jag tyckte det satt så bra upptill. Den prickiga trikån kommer från MG-tyger.

 

Slänger in några bilder på molnkläder jag sydde för några veckor sedan också. 

   

Hmm, inser nu när jag lagt in alla bilder att rubriken kanske blev lite missvisande ;-) SÅ mycket stiltje har det kanske inte varit men NU kommer det att bli det i några veckor iallafall! Här ska solas och badas och njutas! Avslutar med en härlig bild på en liten kille i Mysungarkläder! Många tack till hans mamma som mejlade den till mig!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefina grejer, gillar streychfrotten.

Den ser verkligen mysig ut!/Åsa

2009-07-18 @ 06:48:24
URL: http://MinaMirakel-MinaMirakel.blogspot.com
Postat av: emilie

Och det kallar du att inte sy!??!! Då skulle jag vilja se hur mycket du syr när du inte har sytorka... Massor av fint!!

2009-07-18 @ 07:10:38
URL: http://http://trollmorsbarn.blogspot.com/
Postat av: Mia

Nog har du sytt alltid och som vanligt jättefint! Gillar speciellt husvagns singoallan, tror inte jag sett en klänning i det tyget förrut och det blev ju super fint!

2009-07-18 @ 08:02:26
URL: http://jumelsyblogg.blogspot.com
Postat av: LinSar

Va mycket fint du sytt.

Trevlig helg

2009-07-18 @ 10:27:52
URL: http://www.LinSar.blogspot.com
Postat av: Lina

Så mycket snyggt! Hoppas semestern blir riktigt skön!

2009-07-18 @ 18:46:21
URL: http://www.appelpappeldesign.blogspot.com
Postat av: tindra-star

du syr ju jätte fina saker.

så läckra.

tror ja får kika igenom din blogg mer noga o se om man kanske kan få beställa nåt fint plagg.



kom gärna in o se mina fina namnsmycken.

2009-07-19 @ 22:21:05
URL: http://www.tindra-star.blogspot.com
Postat av: Anonym

HEj vad fina kläder du har !

Skulle vilja beställa kortärmad tröja och tights till min flicka som är 2 1/2 ÅR. STORLEK 92 BLIR NOG BRA. och body om du syr det eller bodysuit till en kille i blå moln st 62-68 ?

Mvh Helén KArdebratt ( [email protected])

2009-07-20 @ 15:14:27
Postat av: Malin

Hej!



Vilka underbart fina kläder du syr. Jag har själv en bit av den rödvita stretchfrottén hemma och det riktigt kliar i fingrarna nu när jag ser hur fin den blir. Jag såg i inlägget att du varit på Andersson & Hjalmarsson och tänkte höra med dig vad du tycker om deras tyg? Jag har inte varit där själv, men är sugen på att åka dit. Hur mycket tar de för sina tyger?



MVH Malin

2009-07-20 @ 18:57:53
URL: http://krumelej.blogspot.com
Postat av: Johanna

Men oj vad fina kläder du gör. Har kikat ordentligt=) Du väljer snygga tyger och syr fina modeller. Allt ser så lyxigt ut=)Och tack för reklamen du gör för mig, hihi kul att se. Tack också för kommentaren på trädmönstret, värmde!

2009-09-04 @ 12:22:55
URL: http://johannaahlard.blogspot.com
Postat av: Nina

Vad mycket fint! Kan du inte sätta ca priser på det du syr, så man vet ung vad det kostar om man vill beställa?

2009-09-06 @ 19:34:08
URL: http://petitfashion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0