Sjukstuga och syhelg

Så var det dags för en förkylningsomgång igen, L fick hosta och feber i fredags kväll. Lite grand tur i oturen för jag har varit trött och hade en hel del beställningar på mitt samvete som jag inte orkat ta tag i. Med andra ord var det perfekt med en riktigt syhelg när barnen ändå bara ville ligga i TV-soffan!

Det sista av det mörkgröna stjärntyget blev det en klänning och ett par puffbyxor i samma modell som det ljusrosa med oranga stjärnor. En shoppingresa till A&H är efterlängtad men det är svårt att få till det när de bara har öppet två eftermiddagar i veckan... Var förresten på Skroten i Kinna nyligen och de hade samma randiga velour som mjukatyger.se fast för 129 kr/m (tror jag att det var). Ett litet tips om någon har vägarna förbi och gillar deras velour.




En live-bild på sötaste myskillen med biltröjan på, visst blev han fin!!



Den här randiga velouren i marinblått och cerise har legat i hyllan hur länge som helst. Tycker den är jättefin men ändå inte riktigt att den passar L eller M. Har varit så sugen på att sy något av den så till slut bestämde jag mig för att sy ett set i stl 86/92 som får ut på Tradera så småningom.



Beställningar, beställningar, beställningar... Jag har som sagt lättat mitt samvete lite och klarat av ett gäng :-) Några är inte med på bild för det är samma som jag sytt tidigare och några byxor ska bli present och det vill jag ju inte avslöja.

3 st muddbyxor i stl 86/92 - härliga vårfärger!

 

Två par puffbyxor och två par elefanttights i stl 98. Tänkte hela tiden medan jag sydde dem på en föreställning med Jonas Gardell jag var på en gång. Typ det enda jag kommer ihåg från den var att han hela tiden sa "det är bara på med elefantbyxorna och va som en människa" och den frasen satt fast i huvudet medan jag sydde :-)
De gröna tightsen har vita täcksömmar utanpå för att se lite grabbigare ut.

         

Ett kärt gammalt tyg med äpplemönster som har fått komma fram ur gömmorna och bli en singoallaklänning. Ytterligare en tunika av det härliga Hilcotyget. Båda i stl 86/92.

   

Nästa projekt blir att göra mönster på singoallaklänningar och tunikor i lite större storlekar. Har bara gjort t o m stl 116 innan men nu har jag lovat att sy en tunika i stl 128 så nu måste jag ta tag i det! Först blir det alltså stl 122/128 och om det blir bra hade jag tänkt göra för stl 134 också.


Kommentarer
Postat av: Linda

du gör så underbara kläder!



Kram Linda

2009-02-02 @ 16:35:26
URL: http://www.muhrenssida.com
Postat av: Cecilia & busiga ungar

Hej. Helt underbara kläder. Hur sjutton får du till benmuddarna med resår. Det blir så himla snyggt. Har du kanske lite bredare resår??

2009-02-02 @ 16:41:37
URL: http://busigaungar.blogspot.com
Postat av: Bustråden

Härliga kläder som vanligt!

2009-02-02 @ 17:26:53
URL: http://bustraden.blogspot.com/
Postat av: Lina

Så fina! Det är alltid lika kul att se nya alster från dig. Alltid superfint! Undrar också hur du får till resåren så snyggt!?!?!!!

2009-02-02 @ 21:51:28
URL: http://www.appelpappeldesign.blogspot.com
Postat av: m.j.o.e

Du syr så fina kläder och så härliga färgkombinationer och applikationer. Dina alster ger mycket inspiration. Jag undrar också hur du gör med resåren i byxbenen??

2009-02-03 @ 11:36:19
URL: http://madebymjoe.blogspot.com
Postat av: Jag

hej jättefina kläder du syr, det tyget överst med stjärnor, va så fint, vart är det köpt?

är det billigare i kinna med velour? vad kostar det hos A-H i ulricehamn?

tack

2009-02-03 @ 14:15:52
Postat av: Mysungar

När jag syr resårer i bensluten använder jag ca 10 mm bred resår som jag overlockar fast på insidan av byxbenen. Man får sy ihop den till en rundel, nåla fast den på några ställen och sedan töja ut den medan man syr så det blir jämt. Sedan är det bara att vika in den och sticka fast, jag tycker det går smidigast att göra det med tvillingnålen men det går även med CoverPron om man skruvar ner pressarfotstrycket max.



Stjärntyget är från A&H. Skroten i Kinna brukar ha bra pris på velour och OK kvalitet. A&H:s är inte direkt billig men har ooootroligt fin kvalitet!

2009-02-03 @ 17:02:15
URL: http://mysungar.blogg.se/
Postat av: Jag

tack för svar. är Mysungar ditt företag? sett några på tradera bl.a, som också har sytt fast sitt "namn" på kläderna.

vet du när a&h har öppet? hittade inget på deras hemsida eller så kolla jag slarvigt.

2009-02-03 @ 17:33:47
Postat av: Mysungar

Mysungar är mitt registrerade varumärke, men jag bedriver än så länge bara hobbyverksamhet.



A&H har öppet tisdagar och torsdagar mellan kl 14-18 (om de inte har ändrat efter jul).

2009-02-03 @ 18:26:09
URL: http://mysungar.blogg.se/
Postat av: Mia

syr du bara i velour? ingenting i bomullstyg? vad är kantband? är det samma som mudd fast man klipper lång smal remsa?

mycket fina kläder.



tack

2009-02-06 @ 22:12:56
Postat av: Mysungar

Mia: Jag syr mest i velour och trikå eftersom mjuka kläder nästan är det enda mina barn vill ha på sig, därav namnet "Mysungar" :-)

Japp, kantband är muddväv som man klipper lång remsa av.

2009-02-07 @ 10:32:34
URL: http://mysungar.blogg.se/
Postat av: Nilla

Du gör super fina kläder.Otroligt Imponerad! Alltid lika välarbetade.:-)

2009-02-08 @ 18:02:21
URL: http://spjuverdesign.blogspot.com
Postat av: Doris & Assar

Wow! Vilka fina kläder du syr! Lägger till dig på min lista :-)

2009-02-10 @ 16:39:02
URL: http://dorisassar.blogspot.com
Postat av: Therese

Hello!

Har förälskat mig i dina kläder. Jag tänkte kolla om man kan göra en beställning?

2009-02-12 @ 08:46:52
Postat av: Cecilia

Hej. Jag har en utmaning på min blogg till dig. Välkommen in och ta dig an den....

2009-02-14 @ 17:07:05
URL: http://busigaungar.blogspot.com
Postat av: Tuija

Hej!

Går det att beställa bil tröja+byxa,lika som din myskille har på sig? Maila mig om storlekar och priser./Tuija

2009-04-28 @ 03:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0