Äntligen nya storlekar!

Har varit på gång att göra mönster för singoallaklänningar och tunikor i storlek 122/128 länge och nu har det äntligen blivit av! Har dragit mig lite för det eftersom det känns svårare att göra större storlekar än vad barnen har, då har man inget att referera till. Beställaren bistod som tur var med lite mått så jag skulle hamna någorlunda rätt. Ska nog boka in mig på en kurs i mönsterkonstruktion, nu blir det istället en hel del huvudkliande, mätande, jämförande och "trial and error" innan jag är nöjd. Detta är iallafall min första singoallatunika i stl 128, köparen har meddelat att den sitter bra om än lite lång i ärmarna. Får finputsa ärmlängden lite till nästa gång, annars känner jag mig nöjd!



En kortärmad singoalla i stl 122/128. Denna var enkel att göra när jag väl fått till tunikamönstret.



Puffbyxor i stl 128 som ska matcha tunikan. Dessa fick knapphålsresår i midjan. Har ännu inte hittat en knapphålsresår som jag är 100% nöjd med. Denna är den enda jag hittat som är lite bredare (25 mm) och den bästa hittills. Jag kommer fortsätta leta vidare efter den ultimata knapphålsresåren! :-)



Slutligen är favorit i repris - en dinosaurietröja! En av de applikationer jag tycker absolut bäst om! Den här gången har den fått lite längre muddar som är snygga att vika upp och bruna dekorsömmar.


Kommentarer
Postat av: Ceci

Vilka fina kläder, gillar speciellt dinosaurietröjan!

2009-02-23 @ 19:04:54
URL: http://cecisegna.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åh vad jag vill ha det där velourtyget från A&H som du har i den första tunikan. Ursnygga kläder, me like!

2009-02-23 @ 19:14:42
URL: http://mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/
Postat av: Doris & Assar

Oj vad snyggt! Elefanterna gör sig verkligen bra på tunikan :-) !! Knapphålsresår, vad smart, fortsätter spana här för att se om du hittar den optimala sorten ;-)

2009-02-23 @ 20:48:25
URL: http://dorisassar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jättefina kläder! Dinosaurietröjan är superfin!

2009-02-23 @ 22:17:10
Postat av: Helena

Oj, det gick visst att skicka anomymt, det var jag som skrev här ovanför...

2009-02-23 @ 22:18:46
URL: http://lillofant.blogspot.com
Postat av: Lina

Så himla snyggt alltihop! Dinosaurieapplikationen är superfin! Skulle också vilja ha det där tyget på tunikan längst upp! Det är så fint!

2009-02-23 @ 22:29:18
URL: http://www.appelpappeldesign.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Hej!

Elefantsingoallan och elefanttröjan passade barnen perfekt! De blev jätteglada. Tack!

2009-02-23 @ 23:04:19
URL: http://www.moryshorna.blogspot.com
Postat av: Matina Almgren

hej!!

jag är intreserad av mjukbyxorna, så jag undrar lite i vilken prisklass de ligger. både i stl, 74/80 och 98/104.

Mvh matina

2009-02-24 @ 22:14:57
Postat av: Pernilla Andersson

Hej!



Vilka fina kläder!!! Såg av en händelse en auktion på Tradera. Jag är intresserad av att köpa en tunika till min dotter,gärna den med elefanter (röd/vit) i stl 80 (till sommaren). Är det möjligt och vad skulle den i så fall kosta?



/Mvh Pernilla Andersson

Gävle

2009-03-04 @ 12:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0