Nya bootcut-tights

Fick en förfrågan om jag ville sy ett par tights med bootcut till en liten tjej och visst ville jag det! :-) De skulle vara tajta upptill och lite utsvängda nedtill. Efter lite mätande och funderande kom jag fram till att det var enklast att utgå från min vanliga tightsmodell och göra dem utsvängda. Beställaren hade lite önskemål om mått så jag gick efter dem och sydde ett par prototypbyxor. Är väldigt nöjd med resultatet! Tyckte den svängda formen på den nya tunikan jag gjort skulle passa bra till så jag var tvungnen att sy en till tightsen också. Färgen blev skum när jag fotade den, den ser blå ut men i verkligheten är den djupt turkos (från Hilco). Är så nöjd att risken är stor att jag kommer sy fler bootcut-tights :-)





Tjejerna har fått lite nytt till sina garderober också. L har fått sin efterlängtade "Dag och natt"-klänning och M har hunnit få en hel hög med nya kläder!

För ovanlighetens skull har jag sytt i manchester. M (som var fullt upptagen med att titta på Askungen och inte ville posera) har fått ett par pösiga gröna manchestermuddisar. De är fodrade med brun jersey. Både manchester och jerseyn är från Hilco. Jag konstaterade när jag tog bilderna att det blev en hel Hilcokavalkad! Konstaterade även att nästan alla namn- och storlekslappar hamnat snett... Kanske är man inte lika noga när man syr till sina egna barn.

     

Nästa Hilcokreation är en tunika i härligt mönstrad sweatshirt (från Neanobelle precis som de flesta Hilcotygerna jag har). Gillar verkligen den här avskurna tunikamodellen och M passar så bra i den.



Så hon fick ha en likadan till, sydd i en stuvbit ljungfärgad sweatshirt jag hittade i en affär. Seriefigurer odyl. är alltid populärt så det fick bli en Barbamamma på bröstet.



Slutligen är trikåtopp med apa på magen. Hittade så söta nya stämplar på Panduro så jag kunde inte låta bli att trycka en. Trycket ser lite svagt ut på bilden av någon anledning med är starkare brunt egentligen.



Ja, det var en hel del kläder till lilla M. Nu är det L:s tur att få lite påfyllning. Förutom "dag- och natt"-klänningen har det bara blivit velourtights i diverse färger (sååå praktiskt att ha och matcha till alla tunikor). Hon älskar ju kortärmat så jag får se vad jag hittar på. Men en och annan långärmad tunika i trikå kommer jag nog inte kunna låta blir att sy...

Kommentarer
Postat av: Nobelles

Allt ser så himla fint och välsytt ut, precis som vanligt :)! Fodrade finecordbyxor måste jag testa på min yngsta, det är ju så himla skönt med mjukfodrade byxor så här när det börjar bli kallt!

2008-09-25 @ 06:59:33
URL: http://www.neanobelle.blogspot.com
Postat av: LinSar

Snygga saker du sytt igen:)

Alltid lika kul att kika in

2008-09-25 @ 07:16:24
URL: http://www.blogspot.com
Postat av: Hello

Oh, vilket ögongodis! Bootcut är en väldigt trevlig modell!

2008-09-25 @ 09:12:32
URL: http://www.hellosblogg.blogspot.com
Postat av: Karolina

Jag tror jag ska sluta sy och köpa av dig istället...hi,hi ;-) /Karolina

2008-09-25 @ 13:35:53
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/
Postat av: Maria

Tacktack alla :-) Ja, de fodrade byxorna blev verkligen supermjuka och sköna - dottern trivdes i dem direkt! Hon är en frusen tjej som gärna går runt och myser i tjocka kläder så det är perfekt.



Karolina, vill för allt i världen inte få någon att sluta sy ;-) Ser fram emot nya alster från dig, när du orkar igen.

2008-09-25 @ 17:05:24
URL: http://mysungar.blogg.se/
Postat av: fanny

Du har e super bra blogg :)



Skulle du kunna tänka dig att hjälpa mig att välja modell till balklänningen som jag syr till skolan. Jag har ingen aning om jag ska ha lång eller kort!

Vad tycker du ?

2008-09-25 @ 17:16:44
URL: http://thelifeoffanny.blogg.se/
Postat av: fanny

sv: Aa smart. Jag får se. För det är verkligen jätte svårt att bestämma sig.. :)

2008-09-25 @ 22:27:31
URL: http://thelifeoffanny.blogg.se/
Postat av: Emmeline Andersson

Nu blev jag återigen supersugen på att beställa lite av dig, vilket jag gått och funderat på länge!

De turkosa bootcut tightsen och tunikan, går det möjligtvis att få dem uppsydda i runt 86/92, (närmare 86 kanske)??! Maila mig gärna för priser och givetvis om du kan och vill!

Mvh

Emmeline

2008-09-26 @ 20:37:26
Postat av: Matina Almgren

Hej!

Ville bara tacka för tunikan du sydde till min flicka. hon vill knappt ta den av sig och så fort den är ren ska hon ha den igen. Får nog beställa något nytt av dig snart.

Du gör jättefina kläder.

Mvh matina och isabelle

2008-09-27 @ 22:32:48
Postat av: Helena

Sååå fina kläder du gör! Jag har tittat både på din blogg och Tradera och som helt okunnig på symaskinen, möjligen lite gardiner, blir jag så sugen på fina barnkläder. Syr du du flera Barbamamma i ljunglila på beställning och vad kostar de i så fall, runt 92/98 är intressant?

2008-09-30 @ 14:29:00
Postat av: GOBLIgobli

Och jag som alltid trott att bootcut med bara innerbenssöm inte blir bra, tji fick jag! :-) Det går ju tydligen visst och snyggt blir det också.

2008-10-05 @ 22:41:01
URL: http://gobligoblisyr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0