Sommarklänning

M provar en nysydd sommarklänning, singoallamodell (så klart!) i stl 98. Hade tänkt att M skulle få den men så fick L syn på den och utbrast: "Åååååh, vad fiiiin! Är den till mig?" Så det troliga är att jag kommer att sälja den och sy en likadan till L istället. De har redan tillräckligt mycket likadana kläder.



Håller på med ett gäng klänningar, men de är inte riktigt färdiga än. Bilder kommer inom kort. Brukar sy på flera stycken samtidigt. Det är så skönt att sjunka ner i soffan och titta på något TV-program samtidigt som man nålar eller tråcklar (kvinna som man är har man ju den simultanförmågan :-))

Kostade på mig några rullar riktig boderingstråd nu i veckan. Har testat att sy några applikationer med den och det blev grymt snyggt! Sydde bl a fast en gul stjärna med orange brodyrtråd - läckert! Har även köpt textilfärg på Panduro, tänkte testa att trycka på något plagg. Kul att prova nya saker!


Kommentarer
Postat av: Karolina

Nu blir jag nyfiken....jag har också lurat på att köpa en
ram och börja trycka lite....men orken ska ju räcka till så mycket. /Karolina

2008-03-29 @ 14:13:02
URL: http://esterochkonrad.blogg.se
Postat av: Maria

Än så länge har jag bara köpt färg, tänkte göra trycken med schabloner. Mer avancerat tryck än så orkar jag inte med just nu. Orken ska ju precis som du säger räcka till mycket...
/Maria

2008-03-29 @ 19:25:39
URL: http://mysungar.blogg.se
Postat av: Veronica

Hejsan!! Nu har jag kikat in på din sida otaliga ggr och inspirerats av dina fina barnkläder. Jag blir så avundsjuk på att jag inte är lika duktig=) Har iofs inte provat sy egna kläder för att jag inte har något tyg eller mönster=) Den sista klänningen som du gjorde ser så himla härlig ut att jag skulle vilja ha ett exemplar till min dotter=) Men jag hittar inte nått från dig på tradera. Har du inte lagt ut klänningen än eller är den redan såld? Ha det bra. Veronica

2008-04-01 @ 15:25:14
URL: http://rallyvera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0