Snöyra!

Gissa om jag blev förvånad när jag vaknade imorse och såg att det var full vinter utanför fönstret! Igår var det soligt och varmt och VÅR här i Göteborg... L och M blev iallafall överlyckliga, vi får hoppas att snön ligger kvar så vi hinner med lite pulkåkning efter dagis.

image95


I helgen har jag sytt några nya små "karameller" och testat några nya applikationer. 

           


M har fått en ny singoalla sydd i superhärlig trikå från Eiser. Dessvärre klippte jag fel när jag gjorde den så den blev lite kort, men hon får ha den som tunika till ett par tights i sommar.

image99

Kommentarer
Postat av: Karolina

Visst är det underbart tyg! Jag haåller på sy en tröja till Lillemannen...ska sätta ett hjärta framtill. HUR gör jag nu för att få det så fint som du gör?
Jag hittar inte svaret jag fått av dig förut.Du ritade på vliselinet och strök på det.Ska jag sick-sacka (hur fasen stavas det? )fast det då i tröjan? Jag har inte fått tag i total stable...hur gör jag då?/Karolina

2008-03-17 @ 12:30:16
URL: http://esterochkonrad.blogg.se
Postat av: Maria

Precis, rita motivet på vliesofixen och stryk fast det på tyget. Klipp ut, dra bort pappret och stryk fast det på tröjan. Sedan brukar jag skryka fast Total stable på baksidan, eller om du har något annat rivbart mellanlägg. Sy fast applikationen med tät sick-sack eller om din symaskin har satängsöm (tror jag det heter).

Om det funkar eller ej utan Total stable beror nog lite på vad det är för tyg. Jag har sytt applikationer på velour utan total stable jättemånga gånger med bra resultat, men i trikå är det ju betydligt svårare. Du kan ju prova på en tygbit först. Lycka till!

2008-03-17 @ 13:23:05
URL: http://mysungar.blogg.se
Postat av: Karolina

Tack...Gulle dig! /Karolina

2008-03-17 @ 22:07:05
URL: http://esterochkonrad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0