Nyproducerat i härliga vårfärger

Äntligen har jag lyckats få ett gäng plagg färdiga. Jag har inte sytt så många med kantband på sistone så det var riktigt roligt. Har även lagt ut en hop nya auktioner på Tradera. Körde enkronasauktioner den här gången, jag brukar variera mellan en krona i utrop och ett minimumpris för att vara säker på att iallafall få igen lite för materialet. Den här gången blir det alltså en omgång med riktig spänning :-)


Hade tänkt börja sy upp lite plagg i trikå men jag har så svårt att hålla mig borta från velouren. Den är bara så mysig att sy kläder av! Och nästan vad man än gör blir snyggt. Är speciellt nöjd med den rosarandiga klänningen med stjärna. Köpte tyget på MG-tyger någon gång innan jul men har inte kunnat bestämma mig för vad jag ska sy av det. Det är en lite tunnare velour, supermjuk och len som silke. Jag tyckte den passade rätt bra nu till våren och det första alstret fick bli den här lilla klänningen. Är lite sugen på att sy en likadan till M, hon hade passat jättebra i en sådan. Ja, det blir ju en hel del kläder man syr åt barnen, men å andra sidan har köper jag betydligt mindre kläder åt dem nu när jag syr så mycket själv.

           


Kommentarer
Postat av: Karolina

Jättemysiga dressar, blir fint i vår.Ja, men visst är det praktiskt att vara händig. Man kan ju i princip göra allt precis som man vill ha det...sen tycker jag att det är så roligt att tänka ut hur jag ska lösa problem och hur plagget ska se ut.
Materialval...färger. Och är det plagg som jag inte sytt förut är det ju också en härlig känsla att lyckas med det...får se nu framöver med tex tunikan...har en modell här hemma jag ska studera noga...blir kul!
/Karolina

2008-03-24 @ 09:08:44
URL: http://esterochkonrad.blogg.se
Postat av: Anne-Lie

Vilka underbara kläder du syr! Mina barn är lite större än dina 8 o 6 år, för börja sy till dem igen.
Anne-Lie

2008-03-28 @ 18:40:07
Postat av: Maria

Anne-Lie, vad kul att du gillar mina kläder! Titta gärna in igen1
/Maria

2008-03-29 @ 09:25:55
URL: http://mysungar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0