Syhelg

En riktig syhelg blev det i helgen. Äntligen fick jag sytt en del av de kläder som jag lovat till släkt och vänner (av någon anledning känns de beställningarna alltid svårast...). Barnen var trötta och sov middag i tre timmar(!) på lördagseftermiddagen så då passade jag på att skrida till verket.

Två ärmlösa trikåklänningar i ca stl 130 blev det till L och M:s snart 6-åriga kusin L. Lite svårt att få till ett mönster i en så pass mycket större storlek än jag vanligtvis syr i så jag gjorde först en "prototyp" och efter provning och mönsterjusteringar blev detta resultatet. Jag hoppas de får godkänt!





Till kompisarna S och M blev det en kaninsingoalla i stl 116/122 och en grön pojktröja som jag tryckt motivet på i stl 92. Har ännu inte hunnit fotografera dem men det kommer så fort jag sytt shortsen som ska matcha tröjan. Tänkte att jag skulla ha sytt A:s turkosa shortsset idag, delarna ligger utklippta och väntar, men så upptäckte jag att jag inte hade tråd i rätt färg. Irriterande! Men nu vet ni iallafall att det är på gång :-)


Kommentarer
Postat av: áYeliqa

Åh så mycket snyggt du har sytt :) Tror att det är första gångne som jag är in till dig och återkommer gärna :)

2008-07-02 @ 21:42:23
URL: http://tokigtalikt.blogspot.com
Postat av: Maria

TACK! Måste säga att du syr rätt fina saker själv!

/Maria

2008-07-03 @ 22:09:12
URL: http://mysungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0