Rolig beställning

Det första kaninalstret blev en beställning. En singoallaklänning i stl 74/80 med matchande bruna tights till. Även en rosarandig med bruna stjärna som matchar tightsen ville beställaren ha. Tycker det blev hur snygga kombinationer som helst! Det är så kul att sy i nya tyger och speciellt när resultatet blir bra. Är riktigt sugen på att sy något till L eller M i kanintyget, men det får nog vänta tills efter midsommar.



De bruna tightsen är i trikå från E-slöjd, även den rosarandiga tirkån är E-slöjds.


Kommentarer
Postat av: Karolina

Jag håller med dig om att det vita kanintyget blev en flopp. Men jag tänker färga mitt. Fin blev din tunika i det turkosa ;-) /Karolina

2008-06-17 @ 21:32:07
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/
Postat av: Maria

Det var ju en idé. Ska bli spännande att se ditt färgade kanintyg! :-)

/Maria

2008-06-17 @ 22:41:32
URL: http://mysungar.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vilka fina kläder du syr! Vad syr du på för maskiner? Kanske kunde komma med en liten sybeskrivning på singoallan? eller några tips? /Camilla

2008-06-18 @ 12:30:09
Postat av: Malin

Hej! Det blev ju verkligen jättefint! Hade varit kul om du sydde i det tyget till S.

2008-06-18 @ 18:58:48
Postat av: Ulrica

Wow vilka söta kläder, men vad duktig du är på att sy!!! Snacka om kreativ! Kanske finns lite smått & gott till mina barn!



Ha en bra dag, kram

2008-06-23 @ 07:38:03
URL: http://mysmumlan.blogspot.com
Postat av: Maria

Ulrica, tack för berömmet! :-) Har tittat lite på din blogg - jättefina saker! Det verkar så himla kul att scrappa men tiden räcker inte till allt man vill göra...

/Maria

2008-06-24 @ 23:14:44
URL: http://mysungar.blogg.se/
Postat av: Karolina

Hej igen! Jag undrar hur du har inställningarna på vanliga maskinen när du ska fålla tunikor i trikå.

Jag tycker att i vissa trikåer vill det bubbla sig en aning. Men inte i alla, vad tror du det beror på?

Ska jag sätta stretch vliseline i dessa i fållen?

/Karolina

2008-06-25 @ 23:00:40
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/
Postat av: Maria

Karolina, det enda tips jag har är att se till att övertråden inte är för hårt spänd och att tyget får löpa fritt när man syr. Jag har ingen inställning för pressarfotstrycket på min maskin så jag vet inte hur det påverkar. Jag brukar overlocka kanten sedan pressar jag upp den och fållar. Använder ett post-it block (tar bort det understa pappret så jag får en klistrig sida ner) som jag sätter fast på rätt bredd så sömmen hamnar exakt på overlocksömmen. Sedan gäller det att se till så man inte drar i tyger utan bara låter det löpa fritt och styrs mot post-it-blocket... Har sytt i alla möjliga trikåer både hemma och på skrädderiet och det brukar faktiskt bli bra. På skrädderiet overlockar vi inte utan fållar direkt och klipper bort överfödet.



Vlieseline är jag lite tveksam till. Förut använde jag ibland fållremsor man stryker på för att fixera fållen innan jag sydde men upptäckte att fållen då kan bli lite konstig efter tvätt. Det absolut bästa är att pressa noga och sedan sy.



Vet inte om detta hjälper dig så mycket, men jag hoppas att du får till det! :-)



/Maria

2008-06-26 @ 09:38:53
URL: http://mysungar.blogg.se/
Postat av: Karolina

Tack Maria...det är nog så jag gör redan ...hmm.

Jag får pröva mig fram lite mer med inställningarna.

/Karolina

2008-06-26 @ 09:48:59
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/
Postat av: Linda m. 4 barn

den där rosa randiga stjärn tröjan och kaninklänningen skulle jag vilja ha.



tar du upp beställningar och vad kostar det??

2008-07-16 @ 11:16:04
URL: http://tolovisa.blogg.se/
Postat av: Carolina K

Hej har precis hittat dina jätte fina kläder :) Har budat på en singoallaklänning på Tradera och jag hoppas verkligen att jag vinner. Den turkosa kaninklänningen e ju sååå himla fin, tar du emot beställningar och vad kostar det?



Verkligen jätte fina kläder

/Carolina

2009-05-07 @ 21:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0