Randigt pojkset

De senaste dagarna har jag varit sysselsatt med att knåpa ihop en beställning till en liten kille. Beställaren hade önskemål om en velourkrage på tröjan och det var inget jag hade gjort innan så det blev lite pyssel med att få till ett bra mönster. Som jag har sagt innan så får man så många bra idéer från er som beställer. Hade ingen kommit med förfrågningar om nya saker kanske jag bara hade suttit och sytt singoallor... :-) Fy vad trist!

Så här blev resultatet, tröja i grön- och brunrandig trikå från E-slöjd med krage och bröstficka i brun velour. Lite längre muddar i ärmsluten så man kan vika upp dem i början. Velourbyxorna har lätt utställda ben och linning och bakficka i den randiga trikå. Känner mig riktigt nöjd med dem, hoppas att lille M blir det också!



 

Några nya auktioner på Tradera hade jag tänkt försöka ladda upp ikväll. Inte så många den här gången, har haft fullt upp med beställningar och annat att jag inte hunnit lägga mer på "lager".

Den cerise/rosa klänningen med prinsesskrona är den finaste klänningen jag har sytt - iallafall enligt äldsta dottern L :-)

         

Kommentarer
Postat av: LinSar

Kanon snygga saker du syr.Det gröna setet blev jätte fint

2008-08-22 @ 21:08:29
URL: http://www.blogspot.com
Postat av: Mamma till lille M

Ååååå,det är så fint! Kommer och bli gööör bra på lille M..... Vi längtar! TACK!

2008-08-22 @ 22:43:31
Postat av: Maria

Hej! Jag undrar lite över priserna på dina underbara kläder? Jag gillade tex klänningen/tunikan med prinsesskronan och setet med den röd/gulrandiga tunikan & röda plyschbrallor! Ha det så bra! Mvh Maria Nilsson Sölvesborg

2008-08-25 @ 16:16:09
Postat av: Maria

Hejsan



jag undrar också över det settet med kronan på, kan man inte få köpa av dej ändå? till ett fast pris?



MVH

Maria

2008-08-26 @ 09:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0