Nytt och färgglatt!

Sprang på ett riktigt klargrönt velourtyg häromdagen och då kunde jag såklart inte låta bli att köpa en bit. Grönt är nog min favoritfärg just nu så det kommer nog att bli en hel del plagg i olika gröna nyanser den närmsta tiden.

Första alstret fick bli en liten klänning i stl 74/80. Den fick gula kantband och klarröd stjärna, en riktig färgklick med andra ord. Färgen är ännu grönare i verkligheten än på bilden, velour kan vara så svårt att fotografera ibland.



Klänningen ska ut på Tradera tillsammans med en liten hög andra färdigsydda plagg i stl 74/80 och 86/92 som syns på bilderna nedan. Ska bara ta mig i kragen och skriva auktionerna först (Tradera är jättekul men att skriva och lägga upp auktionerna är så tråkigt...).

     


   


Sist men inte minst en bild på två beställda tunikor i härliga färgkombinationer!


Kommentarer
Postat av: LinSar

Den gröna klänningen blev jätte läcker.Ägaren till de 2 beställda tunikorna kommer bli jätte söt.

Du syr så mycket fint

2008-08-10 @ 14:36:07
URL: http://www.blogspot.com
Postat av: Maria

Tack, tack, tack! :-)

/Maria

2008-08-10 @ 23:31:29
URL: http://mysungar.blogg.se/
Postat av: Karolina

Visst är arbetet omkring Tradera jobbigt om man har för lite tid. Underbara småklänningar här också ser jag ;-) Har du haft det bra i sommar? Det har ju regnat så mycket och varit kallt. /Karolina

2008-08-11 @ 09:49:19
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja, småklänningar kan man aldrig sy för många av :-)

Sommaren har varit jättebra, trots att jag inte fått ta ledigt. Har pusslat med dagarna så jag kunnat göra lite med familjen ändå - och då har vi faktiskt haft riktig tur med vädret! Har blivit en hel del sol och bad - härligt!

/Maria

2008-08-11 @ 23:41:43
URL: http://mysungar.blogg.se/
Postat av: Anneli

Upptäckte dig igår på tradera. Väldigt vackra kläder. Ville höra med dig om lite priser på de olika kläderna i strl 86/92. Vill du höra av dig? Mvh Anneli

2008-08-12 @ 12:08:33
Postat av: GOBLIgobli

Du gör helt fantastiskt fina kläder! Den gröna blev en riktig godbit, älskar också grönt.

Och grattis till reggningen (lite sent kanske ;-)), men visst känns de bra att få R:et på papper? :-D

2008-08-13 @ 12:20:53
URL: http://gobligoblisyr.blogspot.com/
Postat av: Maria

Tack för det fina berömet!!

/Maria

2008-08-13 @ 21:34:13
URL: http://mysungar.blogg.se/
Postat av: Sandra Persson

Vilken underbar sida! Vem är du begåvade människa som syr sådana fantastiska barnmyspyskläder och var i hela friden beställer man? Ska man behöva sitta som klistrad vid tradera för att inte missa något i storlek 86/92. Jag får habegär. Har två ljuvliga töser som använder samma storlek för tillfället. Köpte min första mysungeklänning förra veckan och blev helt frälst när jag fick hem den. Nu måste jag ju ha byxor i samma turkosa!! Måste bara ha dag och natt plaggen, måste bara ha...suck.

2008-10-17 @ 18:41:14
Postat av: Jesssica Erixon

Vilka härliga kläder du syr!!jag har tittat på tradera men hinner inte vänta ut aktionerna, Har två tjejer 1år och 7år gamla,skulle gärna vilja beställa om man kan!vill veta priser oxå !Tack på förhand mvh Jessica Erixon

2009-12-11 @ 16:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0